500 stron dziennika

by maciej

Niedawno wyładowałem swoją frustrację na poprzednim laptopie. W wyniku bezmyślnego działania utraciłem (m. in.) ponad 500 stron dziennika z ostatnich 10 lat. Lechu próbował odzyskać dane z twardziela. Niewiele udało mu się uratować. Dziennik przepadł bezpowrotnie. W folderze Notesy ostał się jedynie tegoroczny plik, do którego nie dopisałem ani jednego nowego zdania.
Marcin tak skomentował wypadek: „Dziennik – podziwiam. Nigdy nie miałem samozaparcia do pisania tylko do pliku. Szkoda tych zapisków. I tak sobie pomyślałem teraz o dzienniku Susan Sontag który właśnie czytam, że ona pewnie się lekko ironicznie uśmiecha zza grobu. Uśmiecha i mówi, że było pisać w zeszytach, albo choć drukować kopie”.
Może czas najwyższy powrócić do pisania odręcznego w kajetach?
Tydzień temu w poniedziałek z Marzeną Sową byliśmy w Księgarni Tristero w Głośnej, gdzie miało być jej spotkanie autorskie. Prawie wychodziliśmy, gdy Marzena uznała, że musi sobie książkę z PL przywieść. Kupiła sobie właśnie Dzienniki Sontag. A potem ładnie się tłumaczyła, że mogłaby je po francusku przeczytać, ale woli po polsku, bo chce poćwiczyć język.
Od czasu zapowiedzi wydawniczej Karakteru planuję zakup. Nadal mi się nie udało.

