Kilka kartek z dziennika [fragm.]

by maciej

#5 Pocztówka literacka – http://www.biuroliterackie.pl, poczta@biuroliterackie.pl, Biuro Literackie Port Legnica, fotografia Elżbieta Lempp (0 12) 632 25 11, Krystyna Miłobędzka (ur. 1932), autorka książki wszystkowiersze (seria Port Legnica 2000) – którą Krzychu Gryko przywiózł mi w prezencie z Legnicy. Czarno-białe zdjęcie. Czarno-białe zdjęcie portretowe. Na pierwszym planie prawa dłoń, biała dłoń, oparta o ramę okna. Widać tylko cztery palce, kciuk zagięty do wewnątrz dłoni. Ledwie widoczna na palcu serdecznym ślubna obrączka. Ale jak się przyjrzeć dokładnie, to widać blask, który od niej bije. Lewej ręki nie ma w kadrze. Głowa przechylona w stronę okna. Twarz z profilu, lewego. Oczy albo zamknięte, albo patrzą na to, co jest pod oknem (Na trawnik? Na kota? Na psa? Na bez?). Usta zamknięte, ale uśmiechnięte. Subtelnie, delikatnie, ciepło. Na policzku i czole widoczna mapa zmarszczek.

#9 Skwer przy ul. Rzeźniczej przed Wrocławskim Teatrem Współczesnym, Wrocław – Tobiku, idziesz już? – Tak, ale wrócę. – Kiedy? – Wrócę na Miłobędzką, bo bardzo chcę jej posłuchać! – To dobrze. Ja też zostaję tylko po to, by usłyszeć, jak czyta. Wieczorem Tobiasz opowiada mi anegdotę: – Podchodzę do Krystyny Miłobędzkiej, gratuluję spotkania, przedstawiam się. „Znam Pana. Oboje jesteśmy z książek”, odpowiedziała Miłobędzka.

#12 Od wczoraj kolejny Port Wrocław. Nie pojechałem, jakoś nie pomyślałem, jakoś nie wpadłem na to, aby pojechać. Czytałem program, zapowiedzi, ale nic nowego. Ciągle ci sami autorzy, tylko z nowymi książkami. Żadnych zaskoczeń.


.

[łącznie 13 fragmentów, można czytać tutaj: http://biuroliterackie.pl]

