Wszyscy jesteśmy obłąkani

by maciej

– Ale ja nie chcę przebywać pośród obłąkanych – zauważyła Alicja.
– Och, temu nie zaradzisz – powiedział Kot – wszyscy tu jesteśmy obłąkani. Ja jestem obłąkany. Ty jesteś obłąkana.
– Skąd wiesz, że jestem obłąkana? – powiedziała Alicja.
– Na pewno jesteś – powiedział Kot – inaczej nie znalazłabyś się tutaj.
Alicja nie mogła zgodzić się, aby stanowiło to jakikolwiek dowód; mimo to ciągnęła dalej: – A skąd wiesz, że ty sam jesteś obłąkany?
– Po pierwsze – powiedział Kot – pies nie jest obłąkany. Przyznajesz to?
– Tak mi się wydaje – powiedziała Alicja.
– Dobrze więc – ciągnął Kot – wiesz, że warczy, gdy jest zagniewany i wymachuje ogonem, gdy jest zadowolony. Natomiast ja warczę, gdy jestem zadowolony, a wymachuję ogonem, gdy jestem zagniewany. Wobec tego jestem obłąkany.”

[Lewis Caroll, „Przygody Alicji w krainie czarów”, przeł. Maciej Słomczyński, wyd. II, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa 1975, str. 71.]

